Samsung Eco Bubble…kopen of niet?

Elke wasmachinefabrikant probeert zich te onderscheiden van de rest met unieke functionaliteiten. Samsung is hierin behoorlijk innovatief en creatief. Veel van de nieuwere wasmachines van Samsung zijn uitgerust met Eco Bubble. Maar wat  Samsung Eco Bubble eigenlijk? Ik zal alles wat ik weet uit mijn verleden als verkoper uit de doeken doen en proberen feiten van fabels te scheiden.

Beste Eco Bubble wasmachines van Samsung

Voordat ik uitleg zal geven over de Eco Bubble wasmachines van Samsung geef ik je hieronder alvast de 10 beste Eco Bubble van dit moment.


Toegevoegd aan verlanglijstjeVerwijderd uit verlanglijstje 0
Toevoegen aan vergelijken
Oorspronkelijke prijs was: 719,95.Huidige prijs is: 650,28.
Bekijken
Beste deal op: bol.com
Toegevoegd aan verlanglijstjeVerwijderd uit verlanglijstje 0
Toevoegen aan vergelijken
Oorspronkelijke prijs was: 1.229,00.Huidige prijs is: 1.069,00.
Vergelijk prijzen
Beste deal op: bol.com
Toegevoegd aan verlanglijstjeVerwijderd uit verlanglijstje 0
Toevoegen aan vergelijken
Toegevoegd aan verlanglijstjeVerwijderd uit verlanglijstje 0
Toevoegen aan vergelijken

Wat is Eco Bubble eigenlijk?

Samsung zegt hierover het volgende: ‘Je kan eco bubble vergelijken met een bubbelbad. Als je wat badschuim in het water doet en dan de bubbels aanzet, krijg je een heerlijk schuimbad. Dit zelfde gebeurt  met eco bubbles in een wasmachine. Door lucht in de bubbel-generator te blazen, wordt het wasmiddel beter opgelost in het water en wordt een krachtig  schuim gemaakt. Hierdoor helpt deze technologie om beter schoon te wassen’.

Achtergronden bij Samsung Eco Bubble

De actieve schuim zorgt er voor dat dat de was ook op lage temperaturen beter schoon wordt. Samsung beweert dat je met een Eco Bubble machine tot 70 procent op het energieverbruik van je wasmachine kan besparen.

Verder wordt op energie bespaard, doordat de machines vol zitten met meters en sensoren die wegen hoeveel was in de trommel zit. Hierop wordt de duur van het wasprogramma dan aangepast. Een halfvolle trommel zal daardoor eerder het wasprogramma doorlopen dan een volle trommel en dus ook minder energie kosten.

Dus samengevat volgens Samsung:

  • Schuim werkt 40x sneller in op vlekken
  • 100% actief ook bij lage temperaturen
  • Tot 70% energie besparen
  • Wasprogramma’s 10 minuten sneller

Feiten & fabeltjes over Eco-Bubble

Natuurlijk geloven wij geen enkele fabrikant alleen op ‘zijn/haar blauwe ogen’. Daarom hebben we Samsung Eco Bubble eens uitgebreid onder een vergrootglas gelegd en gekeken naar de feiten uit de praktijk.

Wat is waar?

Ik heb eens alle vergelijkingstesten van de afgelopen jaren van de Consumentenbond geanalyseerd. Uit deze onafhankelijke onderzoeken komen de Samsung Eco Bubble wasmachines het vaakst als ‘beste koop’ uit de test. Volgens de Consumentenbond zijn dit de machines met de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Het schoonwassen vormt in de test een belangrijk aspect, dus we kunnen er van uitgaan dat deze apparaten daadwerkelijk goed schoon wassen.

Toch zitten er ook grote verschillen tussen de Samsungs onderling. Ik heb daarom een overzicht gemaakt van de beste Eco Bubble wasmachines van Samsung. Deze zijn hieronder te vinden en zijn beoordeeld op meerdere factoren zoals schoonwassen, energieverbruik en snelheid.

Wat is onzin?

Diamond Drum

Ik ben zelf wel overtuigd van de goede werking van de bubbels, mede door de test resultaten van de Consumentenbond. Andere claims zijn voor mij een broodje aap.

Diamond Drum – beschermende trommelstructuur

De claim van Samsung en ook van andere fabrikanten dat de speciale trommelstructuren door beschermende laagjes water het wasgoed extra beschermen is voor mij een broodje aap verhaal.

Lees wat meer over de zin en onzin van de speciale wastrommel bij wasdrogers.

Eco Bubbles wasmachines zijn altijd zuinig

Ook dit is zeker niet waar. Vertrouw dus nooit alleen op de beweringen van de fabrikant. Als ik het energieverbruik van de SAMSUNG WF70F5E0Q4W met ecobubble bekijk, gebruikt deze fors meer energie dan een andere 7 kilo wasmachine zoals de BOSCH WAQ28363NL

Kortom, het blijft altijd goed uitkijken en vergelijken. Zoals gezegd heb ik de beste Eco Bubble wasmachines van Samsung alvast voor je in kaart gebracht. Deze volgen nog een keer hieronder.

Beste Eco Bubble wasmachines van Samsung

Video uitleg over Samsung Eco Bubble technologie

76 Opmerkingen
Toon alles Handigst Hoogste Beoordeling Laagste Beoordeling Uw recensie toevoegen
  1. In mei 2017 een Samsung EcoBubble gekocht (WW80J6603EW). Nog geen 4 jaar oud dus. Vanaf het begin haperden de toetsen soms, zo kon ik soms geen programma starten. Na het draaien van een programma twee weken geleden reageerde het display helemaal niet meer. Stekker uit het stopcontact gehaald, en er weer in. Wasmachine doet he-le-maal niks meer. Ik vermoed dat de printplaat een los contact heeft of helemaal aan gort is. Onderzoekskosten: €60, reparatiekosten €250-300. Economisch dus total-loss, hier ga ik niet meer aan beginnen. Bovendien kwam de was er regelmatig stinkend uit, ondanks A-merk wasmiddel en het regelmatig draaien van een schoonmaakprogramma. Heel veel geld betaald voor een hoop ellende.

    Conclusie is zoals de meeste andere mensen hier: koop GEEN Samsung wasmachine. De kwaliteit is echt ondermaats. Het spul ziet er leuk uit en Samsung komt op papier met mooie innovaties, maar de machines zitten niet goed in elkaar en begeven het echt veel te vroeg.

  2. ik gebruik de eco bubble wasmachine van samsung nu drie weken, één wasbeurt kost 5 cent, ik heb zo’n losse energiemeter, die ik in het stopcontact doe voordat ik de wasmachine stekker erin doe, en echt was, de eco bubble was helemaal schoont in 2 uur en 19 minuten, met twee spoelbeurten en 1400 centrifugeertoeren, het is echt waar, voor 5 cent draai ik een volle trommel, 5 cent bij mijn energieleveraar green choice

  3. Tot mijn spijt moet ik zeggen dat het een wasmachine is van een heel slechte kwaliteit onderdelen,
    hij maakt na 4 jaar heel veel herrie tijdens het centrifugeren, ik heb al verschillende keren de motorrubbers vervangen en de onderste schokbrekers.
    Mijn gemeende raad is koop Samsung hun TV, laptop, mobiel maar geen wasmachine, die ingenieurs bij Samsung op de afdeling witgoed moeten terug naar school.

    • Hoi Jos!
      Ik heb vorige week ook de motor rubbers moeten vervangen van mijn machine. (Nog geen drie kaar oud) de motor ging steeds meer door de machine dansen. De monteur vertelde dat dit een super vele voorkomend en slecht probleem is bij deze machines. Hij heeft er nu iets ingezet dat niet van rubber is maar harder plastic ofzo en dat zou langer meegaan.
      Maar hij had ook een klant die te lang had gewacht met vervangen van de rubbers en die motor had de hele machine al gesloopt dus die kon weg na een paar jaar..

      • Onze Samsung eco bubble wasmachine 9 kilo bleek na kleine 2 jaar oud ,heel veel lawaai te maken met centrifugen. Het leek wel snel. Vriend van ons merkte dit op.Wasmachine uit elkaar gehaald. Lager af ,goedkoop chinees product .Nu voor weinig geld nieuw lagers gekocht.Kan deze weer elkaar gezet worden .Geen garantie meer dan is Samsung reparatie heel erg duur.Niet te geloven

        • na 25 maanden de lagers versleten van mijn eco bubble. Monteur kwam voor €95,- langs om te bevestigen dat ie stuk was. En maakte offerte voor reparatiekosten €350,- Mijn advies is gratis: koop geen samsung wasmachine

        • In 12 jaar tijd 2x een samsung naar de filistijnen! De eerste een 7kg ecobubble, de 2de een 8kg, laatste heeft net 5.5 jaar erop zitten! Wastte ook niet bepaald schoon, en dat met a-merken wasmiddel. Machines maakte beide aan hun eindfase een herrie, of de heinkels weer boven Rotterdam vlogen, niet normaal wat een herrie! Mijn man wilde nog een samsung addwash systeem, maar ik heb in een samsung wasmachine geen enkel vertrouwen meer! Leuk voor een gsm of tv, maar niet voor een wasmachine. Nu overgestapt op een Siemens 9 kilo.

      • Mijn Samsung ecobubble heeft het binnen de garantie begeven, trommelkruis kapot, niet meer te maken. Machine is nog geen anderhalf jaar oud.

      • NOOIT maar dan ook NOOIT meer een Samsung!!
        Staat er resttijd 8 min dan doet hij er soms een uur over om te centrifugeren trommel kan balans niet vinden, dan maar weer kalibreren wat heel soms helpt maar vaak ook niet, ik heb gelukkig 5 jaar garantie dus maar weer monteur laten komen !!
        Ik heb nog nooit zoveel ergenis gehad van een wasmachine na de garantie gaat ie er gelijk uit.
        Voor mij wordt het een goedkope wasmachine want slechter dan de Samsung, die best prijzig was, kan het niet worden!!

    • Dank je wel voor je reactie. Ik hoor de laatste tijd meer klachten over de levensduur van Samsung. Met deze ervaringen helpen we elkaar om ook duurzaamheid bij het kiezen van wasmachines mee te nemen.

  4. Ik heb al 11 jaar een samsung en hij heeft altijd goed gewassen. Het plastic handvat voor de seur begaf het wel, maar verder altijd goed gewassen!

  5. Ook een Samsung Eco Bubble 3 jaar geleden gekocht; in de 2 jaar hebben ze dit 3x moeten herstellen (rubber, boordcomputer, deur,…) ,nadat het uit garantie was terug kapot maar dan goed voor de schroothoop … het heeft nooit goed gewerkt en de klantenservice is nog minder waard dan de machine ivm wasmachines. Moest ik als bedrijf weten dat het meer kapot is dan dat het werkt en er meer kosten aan zijn van het telkens te herstellen zou een andere te laten plaatsen. Maar helaas telt de klant niet en de kwaliteit ook niet. telefoon’s en tv’s en dergelijke zijn ze dan weer wel kwaliteitvol in

  6. Zelden zo’n kansloze machine gehad, ben nu aan m’n derde moederboard toe omdat de machine random in een programma stopt. Wat heb je aan goede waskwaliteit als de machine binnen 2 jaar begint te haperen. Mensen, koop het alsjeblieft niet, het bespaart je een hoop ellende.

  7. Helaas…..ook geen goede ervaring met mijn Samsung Eco Bubble wasmachine. Na 5 jaar op zich tevreden gewassen te hebben, blijken nu (al!) de lagers van de machine versleten…reparatie kost meer dan 200 EUR. Wat mij betreft niet iets wat je van een dergelijke machine mag verwachten…Zal een volgende keer denk ik geen Samsung meer worden!

  8. Mijn Samson Eco Bubble heb ik nu zo een jaartje of 2 en hij stopt stomweg tijdens een programma en ik krijg hem daarna ook niet meer aan de spraat met alle gevolgen van dien. Als ik een monteur wil laten komen begint de kassa al te rinkelen voordat de goede man binnen is. Shame on Samsung!!!!!!!!

  9. Samsung ofcorse!

  10. Die van ons is nu na 2 jaar en 3 maanden ook kapot. Programma stopte de afgelopen weken. Na een druk op de startknop werd het programma afgemaakt. Nu stopt de machine na het vollopen met water, de trommel probeert te draaien maar dat lukt niet. Samsung gebeld, kalibratie uitgevoerd, trommel draaide niet. Zouden teruggebeld worden door de service afdeling, die kunnen niets vertellen en bellen nog terug. De service partij schijnt veranderd te zijn en is niet bereikbaar. Als excuus zeggen ze “wij kunnen er ook niets aan doen”, dat klopt natuurlijk voor geen meter. Natuurlijk kan Samsung Nederland daar wat aan doen. Gewoon je organisatie goed inrichten en goede afspraken maken! Daarnaast wisten ze ook niet te vertellen of dat het garantie is of coulance wordt maar wel dat er betaald moet gaan worden… Dat kan echt niet…

    Het erge is ook nog dat wij niet een van de weinigen zijn met dit probleem. Internet afspeurende lijkt dit een structureel probleem te zijn. De irritatie door de wijze van communiceren en service is inmiddels zo hoog… Nog even en dan moeten alle mensen met een defecte Samsung Eco Bubble maar hun wasmachine dumpen in bij de receptie van Samsung Nederland. Hier is het adres alvast: Evert van de Beekstraat 310, 1118 CX Schiphol

  11. In reactie op rene.. en alle anderen.

    Haal je recht. Duurt even en volhouden.
    Ik “had” ook een Samsung ecobubble. na 2 jaar begonnen de problemen.
    Stoppen midden in een programma, als je dan pauze en start drukt gaat hij verder ,tot hij weer stopt.
    Op den duur krijg een E melding.

    Belangrijk is het volgende.
    Als je de winkel bel/email voor het defect, voorkom dat je samsung belt, kan wel, maar geef aan dat je niet gelijk voor de reparatie gaat betalen, want Samsung stuurt een reparatie bedrijf en die moet je gelijk betalen.
    Wat ik denk is dat die toch echt een productie fout is en op deze manier betaalt de consument voor de reparatie,
    en daarna moet je nog maar die reparatie zien te verhalen bij de winkel.
    Google maar eens in het engels moet je dan eens zie hoeveel samsung ecububble er stuk gaat met deze klacht.

    Dus de winkel bellen/mailen en wijzen op de wet waar staat, garantie naar de levensduur van het product.
    briefje maken en opsturen, stel redelijke termijnen en geeft ze de kans om het product te repareren onder garantie.

    Uit eindelijk is mijn resultaat een nieuwe machine, wel een andere .. geen samsung meer dus.

    Wat tips en handige sites, de moeite om even te lezen, en je voor te bereiden op een lange adem..

    https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-buiten-garantietermijn
    Pak de brief “Verzoek tot reparatie of vervanging van een slecht product” en stel de winkel aansprakenlijk.
    De wet zegt, je garantie is naar de gemiddelde levensduur van een product.

    De meeste winkels hanteren deze richtlijnen.
    https://www.uneto-vni.nl/stream/richtlijnenafschrijvingsmethoden

    Deze heeft mij goed geholpen, in wat voor soort garantie is het.
    https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/soorten-garantie
    Hier gaat het dus om het stukje bij : Is de garantieperiode voorbij? op bovenstaande link.
    En ook hier goede voorbeeld brieven.
    Documenteer elke gesprek email etc, en de gemaakte afspraken.
    Heeft u rechtsbijstand, die is blij met dat soort dingen, dat helpt vaak, maar sowieso bijhouden.
    Hou ook bij de tijd en kosten die u maakt om ergens anders tijdelijk te wassen.

    Maar ik zeg wel blijf redelijk, geef mensen de kans, de winkel dus, want die moet het regelen voor, laat hun maar bij samsung verhaal halen.

    • Nog helemaal nieuw deed het prima. Uit niets begeeft het. De trommel wil niet meer draaien, Hij is nog nieuw!!!

      • Het probleem met de trommel die niet wil draaien is redelijk eenvoudig op te lossen. Onlangs voor 40 euro laten doen. Losse contacten op de printplaat laten solderen. Ben je een beetje handig dan kun je dat ook zelf doen. Het ding draait al 7 jaar naar tevredenheid. Gezin van 4 personen en een hond, waarvan ook zeer regelmatig de kleden worden gewassen.

    • je recht hebben en je recht krijgen is wel een verschil.
      Bij mij was hij na 25 maanden de was niet meer droog te krijgen.
      Monteur aangestuurd via coolblue kosten 95,-. conclusie: versleten lagers.
      Reparatie zou 350 euro kosten. Grootste gedeelte zou inderdaad betaald worden door coolblue voor mijn eigen nog iets van 130,-.

      Ik had geen zin meer in alle emails, monteurs over de vloer en talloze telefoontjes met terugbelbeloftes die uitbleven.

      Ik wens iedereen veel suc6… ik had er geen zin meer in.

      • Hier hetzelfde verhaal 3,5 jaar oud al een keer gemaakt met coulance… nu weer begeven en lekt water uit onderkant hier wel een 12 kg. Na wat communicatie van Samsung doorverwezen naar winkel! Die gaan nu contact zoeken met Samsung! Snap niet dat Samsung nog wasmachines addwash ecobubble verkoopt!

  12. Samsung eco bubble 12Kg met 10 jaar garantie dit is 100% bedrog
    Gekocht bij de mediamarkt, zij geven geen service aan deze machine
    Je word door verwezen naar Samsung, na 8 keer bellen .
    Komt er een firma Servilux aan de telefoon om een afspraak te maken .
    Zij beginnen meteen al kosten uit te leggen .
    € 95,- voorrij kosten, Ja maar ik heb 10 jaar garantie, en de machine is 3 weken oud !!
    Nee wij zijn een ontvankelijke service firma en dit moet kas betaald worden.
    Wat blijk nu alle Samsung eco bubble hebben een slecht digitale regelaar (Digital Inverter )
    Alle soldeer punten zitten gewoon los .
    En servilux weet dit
    Dus mensen pas op wat je koop Samsung laat je gewoon betalen

    • Wasmachine eco bubble 7kg net uit garantie en stuk. Water loopt er langs onderuit contact opgenomen met klantendienst. Kan gerepareerd worden voor zo maar even 195 euro, dat is al bijna het aankoopbedrag. Voor mij geen samsung meer. Ik kom net uit de kringloopwinkel daar kunne ze me zelf eens betere service geven.

      • Onze Samsung Eco Bubble 9 kg wasmachine is ook al stuk na 3 jaar. Het lager van de trommel is stuk en maakt veel kabaal. Nu zie ik dat dit
        Probleem al speelt vanaf 2014. Op internet lees je hier veel over. Dus niet alleen maakt Samsung een slechte machine, maar ze leren ook niet van hun oude fouten. Nooit meer een Samsung voor mij

  13. Samsung eco Bubble uiteen gespat…. 🙁
    Man, man wat een ellende. 2,5 jaar oud en economisch total-loss. Reparatie kan alleen via Servilux, �€96,- voorrijdkosten ex nieuwe printplaat a € 200,- en dan moet hij er in een uur inzitten, anders betaal je € 24,- per kwartier extra.
    Had ik dit maar eerder gelezen, want ik ben niet alleen…..
    Afschrijving in 2 jaar….

  14. slechte koop, na 4 jaar al voor de 2e keer een stuk uit de rubber, machine lekt nu als een zeefje, voor ons nooit geen samsung mee, wat een troep, telefoon oke maar de rest NEE

  15. Zie dat ik niet de enige ben met een kapotte electronica in de EcoBubble. Na 15maanden is het moederbord al vervangen. Binnen de garantie. De monteur had m al vast meegenomen ter vervanging. Dan weet je al genoeg. Nu 22maanden later is de boel weer defect. Geen foutmeldingen. Hij stopt gewoon middenin een programma, doet een dutje van een uurtje en gaat weer verder….. Samsung wil 62euro als coullance regeling betalen voor vervanging van het moederbord. En ik dan de rest: 186euro. Toedeledoki. Samsung reageert niet op klachten. Als het je al lukt om een klacht door te geven.

  16. Hier ook een Samsung ecobubble… Nu na 5 jaar en tig reparaties verder zijn we er helemaal klaar mee… wat heb je aan een wasmachine als hij om de haverklap niets meer doet omdat er ondeugdelijke onderdelen inzittem… Hetzelfde probleem als alle andere mensen… Hij stopt midden in het programma… Slaapt ff… Start weer op en draait een rondje en stopt dan weer… Wat een oplichterij van Samsung… Wij kopen nooit meer Samsung… Ook niet voor een ander apparaat….

  17. Ik heb sinds 5 dagen de Samsung WW90K6604QW en heb verschillende wasjes gedraaid. Wassen doet hij prima, alleen wat een ontzettend (onnodige) lange programma’s. Het verbinden met wifi is een drama, hij geeft aan: log in terwijl ik ingelogd ben en vind mijn wasmachine niet. Ik krijg dit niet aan de praat. Ik ga verder met testen op alle programma’s en kom hier op terug. Naast aanschaf heb ik 3 jaar extra garantie genomen, dus 5 jaar totaal. Enerzijds al een beetje spijt van deze aanschaf na lezen recensies, anderzijds ga k de uitdaging met Samsung heel graag aan wanneer er een defect zou zijn. Mocht er een defect zijn en ik word niet (goed) geholpen dan zal ik mijn ongenoegen graag uiten op klacht.nl en verder.

    Wordt vervolgd…….

    • Hier ook na 4 jaar printplaat stuk reparatie ca 400 euro
      Aanbod Samsung, speciale aanbieding voor een nieuwe machine.
      Het eerste zoek resultaat op het web was een stuk voordeliger!
      Kort samengevat voel me flink genaait
      Op deze manier komen bedrijven schijnbaar weg dit is pure wanprestatie.
      Ik zou zeggen mensen verenigt U en maak een vuist tegen dergelijke arogantie.

    • Bedankt Willem…zo helpen we elkaar. Ben benieuwd naar je bevindingen over de Samsung WW90K6604QW.

  18. Daar zit ik dan met een Samsung wasmachine , aangeschaft op 20 mei 2015.
    2 jaar garantie en nu de printplaat kapot. Ik dacht wel 5 jaar probleemloos te kunnen wassen met deze machine van bijna €500.
    De kosten van reparatie zijn meer dan de helft van de aanschaf
    Ik ben reuze teleurgesteld en koop nooit meer een Samsung wasmachie

  19. Vier haar geleden de Samsung Wasmachine eco bubbel gekocht eens maar nooit meer na twee jaar n monteur erbij vliegwiel kapot.viel gelukkig onder de garantie maar nu twee jaar verder weer mankementen waarschijnlijk de printplaat en de trommel draaid niet eens meer rond,morgen komt n monteur, en vergoed de winkel de helft nog maar .maar eigenlijk ben ik met deze machine helemaalklaar en zal ik m nooit bij iemand aanprijzen

  20. Samsung Ecobubble WF70F5E3P4W/EN nu 5 jaar en 3 maanden in gebruik. Al verschillende defecten gehad waardoor er een nieuw moederbord (na 1,5 jaar) en achterplaat (niet goed bevestigd af fabriek), een nieuwe motor (na 2 jaar) in is gekomen. Nu druk ik de startknop in en er gebeurt niets. Hij waste wel fijn. Maar ik vind het niet normaal dat hij er na 5 jaar helemaal mee ophoudt. Samsung gebeld: voorrijkosten €95, uurloon en onderdelen. Gemiddeld kost dit €250,- vertelt de klantenservice mij. Maar, zij mailen me ook een aanbieding voor een vervangende wasmachine. Deze is duurder dan wat ik nu heb ondanks de korting en 1 is uit voorraad. Ik moet wel binnen 3 dagen reageren op deze aanbieding….. ga ik niet doen….

  21. Eergisteren de wasmachine (het nieuwere model van de Ecobubble) gekocht en gisteren voor het eerst gebruikt. De centrifuge/motor zit zo los in de wasmachine dat deze alle kanten op gaat. Dit is zo hard gegaan, dat de wasmachine ruim een halve meter is opgeschoven, de muur en vloer heeft beschadigd en zichzelf uit het stopcontact heeft getrokken. Linea recta retour.

  22. Mijn Samsung WW80J6603EW Eco Bubble is na 2,5 jaar stuk gegaan. De printplaat is kapot. kosten €360.
    Bij het leveren van de machine was een sensor kapot. Dus ik raad je nooit een Samsung machines te kopen.
    Ik moet helaas nu weer een nieuwe aanschaffen omdat de reparatie zo duur is.
    Dezelfde verhaal gehad met mijn TV samsung, net na de garantie kwamen witte flekken op het scherm, een curve TV van € 2400 .

    • Mijn wasmachine Samsung met nummer oscd5esj700149.e is net 3 jaar geworden maar wilt niet op zijn plaats blijven staan als het zwiert ik heb 5jaar garantie gepakt ik ben maar alleen en doe een keer in de week een wasje trommel nog niet half vol kortom vind het bazaar nooit nog Samsung merk

  23. wasmachine is goed om mee te wassen, maar centrifugeren is een ramp, 3 moltons gewassen, proberen te centrifuguren per 3 , per 2 , 1, toeren tal 400, 800, 1400, niks werkt, ze hangen nu drijfnat buiten

  24. Samsung Eco Bubble 8.0kg.Mooie stille machine. In vier jaar tijd bijna dagelijks gebruik: Waterpomp vervangen, motorophanging afgebroken en nu trommellager versleten. Herrie en geschaafd manchet. Deze gaat zeker lekken binnenkort. Matig ontwerp en slechte keuze in kwaliteit onderdelen. Duurzaamheid laag. Geen Samsung meer voor mij.

  25. De Samsung Ecobubble is een echte bubble: een miskoop. Na 2 en een half jaar is het ding stuk. Problemen met de printplaat. 2 jaar garantie en 10 jaargarantie op de motor is onvoldoende. Het ding centrifugeert niet meer. Geen garantie. Kosten: voorrijden monteur: 95 euro. Urloon: 60 euro. Printplaat 150 euro. En dat voor een machine die 600 euro kost. Schandlaig. Het betrfet namelijk een ontwerpfout van de printplaat die helemaal in siliconengel is vastgelijmd. De contacten laten los door het trillen van de machine (miniem) in combinatie met of wel slecht doldeerwerk, dan wel het oplossen van het soldeer. Echt een schande, want Samsung weet ervan en het sterft van de klachten op het web, facebook enz. Samsung is niet coulant en vind dat je de reparatie zelf moet betalen. Voor mij nooit geen Samsung meer.

  26. wat een drama deze wasmachine. Na nog geen 3 jaar grote lekkage. Nooit meer een samsung.

  27. UITDAGING !

    Eco bubble wasmachine van Samsung in de aanbieding na 5 jaar gebruik nu helaas rijp voor de sloop. Net als bovenstaande verhalen eerst Samsung gebeld vervolgens doorverwezen naar Servilux. Mail gestuurd met alle info resultaat valt buiten de garantie € 98 voorrij kosten betalen komen we even kijken wat er aan de hand is.
    Mooi niet ga niet betalen voor fouten door de producent Samsung.
    Bellen mailen met Samsung ( alle gesprekken zijn opgenomen ) wat zullen ze daar van genieten WANT SERIEUS MET DE KLACHT OMGAAN OF SIMPELWEG GEWOON KLANTGERICHT REAGEREN KUNNEN ZE ER NIET!!!
    Zich schamen voor de wanprestatie van hun eindproduct doen ze in ieder geval zeker niet.

    Als we nu gezamenlijk als klagers Kim, Hyun Suk ( de CEO van Samsung )
    laten weten wat ons dwarszit zou dat misschien helpen ?

  28. Ik sluit me aan. Ook ik heb 5 jaar geleden een eco bubble gekocht. Na 2 jaar printplaat kapot. Een kleine vergoeding als coulance van de leverancier ontvangen. Deze heeft het 3 jaar gedaan. Nu weer dezelfde problemen. Nooit meer een Samsung wasmachine.

  29. Na 3 jaar dempers kapot en lagers lopen aan…
    Extreem slechte kwaliteit, ding gaat de deur uit!
    Samsung verkoopt top electronica, maar stop alsjeblieft direct met de mechanische tak!
    Om te huilen zo slecht!

  30. Ook voor mij hetzelfde verhaal. Trommel van mijn Samsung Eco-bubbel is na 3 jaar al stuk. De reparatiekosten zijn duurder dan de aanschaf van het apparaat zelf.
    Voor mij geen Samsung meer. Zeer slechte bouwkwaliteit.

  31. Zojuist storing geconstateerd bij onze Samsung Ecobubble en hier uitgekomen na wat Googlen. De storing bestaat uit een losse trommel en veel gerammel. Na de commentaren hier gelezen te hebben heb ik besloten om een nieuwe machine te kopen. Na opening van het apparaat lijkt het erop dat de reparatie veel tijd gaat kosten. Overigens heeft het apparaat uitstekend en zonder problemen gefunctioneerd sinds 2011.

  32. wat een pruts wasmachine is deze Samsung EcoBublle, het volledige binnenwerk dus trommel, behuizing en printplaat na net iets meer dan 3 jaar vervangen en zojuist na 3 maanden weer de volledige elelctronica vervangen. NOOIT meer een samsung wasmachine of droger want die zijn ook waardeloos. en oh ja, Coolblue is ook niet zo bereid om ons schadeloos te stellen.!

  33. Neem nooit een samsung….alles ergernis .monteur is zelfs zo super goed dat het zelf niet weet ‘
    Dan moesten we maar naar de zaak gaan waar we gekocht hadden …..is nu 2 maanden oud en nog niet een keer zijn werk gedaan,gewoon wassen 4 uur dan nog eens drogen ook 4 uur ,ben gewaarschuwd ….rotzooi

  34. t’Ja, wil je rommel, koop dan een samsung, die van die bubbels is een veronderstelling, en in de praktijk je reinste bedriegerij, en als de consumentenbond beweert dat het anders is, dan zijn ze omgekocht.

  35. Koop nooit een Samsung wasmachine. Was wordt niet schoon en na 2 jaar stuk.
    Hoe durven ze deze apparaten te maken vraag ik mij dan af.

  36. Meterstand voor een wasbeurt op 40 graden, donkere kledij genoteerd en erna, deze zogezegde ecobubbel verbruikt 100l per wasbeurt!!!

  37. Bijna 20 jaar een Miele wasmachine gehad. Probleemloos in gebruik. Nu een Samsung ecobubble. Behoorlijk spijt van deze aankoop.
    Overhemden komen er gekreukt uit. Kunnen niet op 40 graden worden gewassen. Wel op lagere temperatuur. Scheelt iets in kreukels, volgens Samsung. Als straf voor de aanschaf van een Samsung ecobubble mag ik nu alle overhemden strijken.
    Na het wassen van beddengoed kalibreren. Wat een gedoe.
    Het programma ‘Beddengoed’ heeft een max. temperatuur van 40 graden, terwijl iedereen, behalve Samsung, weet dat je beddengoed op 60 graden moet wassen. Dus op ‘Katoen’ wassen en er steeds aan denken daarna te kalibreren, anders gaat je beddengoed naar de filistijnen.
    Tijdens het wassen wasverzachter toevoegen, vergeet het maar, dat doet je Samsung namelijk ook. Gelijk aan het begin toevoegen, anders ben je te laat, en blijft het achter in het bakje.
    Deur na gebruik open laten staan, dat kan, maar dan wel helemaal open. Klein stukje lukt niet. Dus uitkijken dat je de deur en jezelf niet beschadigt. Je moet er maar de ruimte voor hebben om de deur wagenwijd open te laten staan.
    Nooit meer een Samsung als deze uit de garantie is!!

  38. Na 12 jaar een AEG te hebben gehad, hebben we een aantal jaren terug een Samsung ecobubble aangeschaft. Hadden we de oude AEG maar nooit weggedaan, deze was nog niet eens kapot. Wat een prutmachine is de Samsung. Na een paar jaar wordt de was wisselend schoon en ruikt niet altijd fris. Tijdens centrifugeren komt het hele ding zowat door de vloer zetten. Het lijkt wel of er een helicopter overkomt, wat een kabaal. We wachten tot hij het begeeft (kan nooit lang meer duren) en dan snel weer een AEG! Gezien de andere verhalen hier is het blijkbaar een b-merk machine. Was niet eens goedkoop. Ook de droger van Samsung is overigens niet best.

  39. Ook wij hebben nu 3 jaar een samsung eco bubble. Hij deed het altijd prima, maar nu stopt hij steeds midden in een programma. Als je opzoekt wat het is op internet is het de printplaat. Dit is een bekend probleem. Maken is duurder dan een andere kopen. Dus ook mijn advies: NIET KOPEN

  40. duidelijke taal en herkenbaar alle reacties. Die van mij is ook zo lek als een zeef rechts onder. We hadden een AEG van 8 jaar oud en die was niet stuk, We zijn toen voor een ecobubbel gegaan en na 25 maanden (net uit de garantie) lekkage rechts onder. Geen Samsung wasmachine meer voor mij. Triest

  41. Tja wij het lager trommel kapot na 2 jaar en twee weken niet te reparen , moet er een nieuwe Kuip in .
    Zelf betalen dus.
    Wat een rommel die Samsung wasmachines.

  42. Helaas, ook onze Samsung eco bubbel WF0804Y8E heeft het opgegeven. Weliswaar 8 jaar goed gedraaid, maar nu Is het lager of de as gebroken. De trommel rammelt enorm. Samsung zegt de garantie op de motor gaat hier niet op. Ik ga geen diagnosekosten a € 95 betalen en neem geen Samsung meer: 8 jaar vind ik te kort.

  43. Helaas hier ook voor de eco-bubble gekozen zo’n 3,5 jaar geleden. Deed het in het begin prima al lekt de machine bij de deur al sinds de eerste dag zodra ik de bubble soak aanzet. Deur is 1 maal vervangen maar dat heeft weinig geholpen. Nu na ruim 3 jaar krijg ik de was niet meer “fris” ruikend, ben nu op advies van Samsung een aantal kookwassen met soda aan het draaien en hopelijk gaat het daarna beter. Ik geloof niet dat deze machine nog heel erg lang mee zal gaan, het ding maakt ook een pokke herrie, niet normaal

  44. Wij hebben in 2010 bij de Haarense Smit een set (Wasmachine en droger) gekocht van Samsung. de WF0804y8e Ecobubble en bijpassende droger Speciale aanbieding. Nu 10 jaar later (inclusief 2 verhuizingen) doet de wasmachine het nog steeds zonder problemen. De droger heeft het nu eindelijk na 10 jaar begeven. Echter hebben wij nog nooit problemen met deze machine ondervonden. Destijds ook extra garantie gekocht voor 5 jaar extra. Niet nodig gebleken. 10 jaar vind ik een mooie leeftijd. gemiddelde duur bij Miele (topmerk) voordat zich de eerste problemen voordoen is ook 10 jaar. Misschien hadden wij wel de aller eerste serie en is daarna de kwaliteit van gebruikte onderdelen omlaag gegaan.

  45. Ik hoop juist dat die rot Samsung het begeeft. Dan kan ik eindelijk een nieuwe kopen. Kleding komt er na 1x wassen uit of het al 20 jaar oud is. Vreselijk onding.

  46. Half jaar geleden een Samsung Eco Bubble wasmachine gekocht. Zou deze machine NOOIT meer zou kopen. Na het wassen de deur stukje openzetten kan niet, deur moet haaks (dus helemaal) openstaan. Kost veel ruimte. Het allerergste vind ik dat je je beddengoed op het speciale beddengoedprogramma moet wassen. Max. temp. 40 graden!!! Hallo huisstofmijt: welkom. Dit beestje wordt pas gedood bij een was op 60 graden. Beddengoed op katoenprogramma wassen op 60 graden is geen optie, dan gaat je machine en/of wasgoed kapot. Beddengoed draait zich dan namelijk vast. Samsung hoorde mijn klacht aan, oplossing is er niet.

  47. Wij hebben de Samsung Eco Bubble nu 5 jaar. Na twee jaar (net buiten garantie) ging moederboard kapot. Volgens Samsung monteur was dat onze schuld, omdat we het “dagelijkse was” programma gebruikten. Dat mag dus niet.
    Na 5 jaar maakt ie geen programma meer af. Enige reële/verstandige optie is vervangen, uiteraard nooit meer een Samsung.

    Het kan gebeuren dat je een product bouwt dat slecht blijkt te zijn. Hoe je dit oplost is een bewuste keuze. In geval Samsung heeft het de schijn van een verdienmodel. Hier trap je al consument maar 1 keer in.

  48. Na 5 jaar narigheid (tijdens centrifugeren wandelde hij weg,kwam niet op temperatuur,bij lege trommel melding dat er verkeerd beladen was of dat gewicht te hoog,calibratie die nooit werkt of hij startte simpelweg niet,monteur heeft tijdens garantie gezet dat het zeer normaal is dat de trommel bonkt, wat ik zelf eigenlijk helemaal niet normaal vind)met onze Samsung de knoop door gehakt. De schroothoop op met dat ding. Nooit meer een Samsung wasmachine.ze moeten enkel tv’s en mobieltjes maken

  49. Ik was van plan om de Samsung EcoBubble te kopen vanwege soldenprijs, als 2de wasmachine.
    Ik heb al 26 jaar zowel een wasmachine als een droogkast van Bosch, werken allebei nog goed hoor, maar hoelang nog?
    Als ik dit allemaal lees, dan schaf ik mij beter geen Samsung aan en wacht ik af tot Bosch het begeeft. Machine draait toch ook een 4-tal keer per week, dus kwaliteit geweest. Ik denk niet dat mijn volgende machine dergelijke leeftijd zal halen.

  50. Ik zou NOOIT meer een SAMSUNG ECO BUBBLE kopen. De mijne is 1,5 jaar oud, rubbers en ophang systeem al stuk???? heb toen snel een wasmachine mieten hebben(Sabines) en geen reviews gedaan. Anders had ik deze machine NOOIT gekocht. gelukkig heb ik nog garantie en krijg ik een nieuwe wasmachine. Omdat deze zo jong is en niet meer te maken is. Maar 5/10 werkdagen hoor ik van SAMSUNG, zit nu al 2,5 wk zonder( dat wassen bij andere)

  51. Beste mensen, het zou ook handig zijn als jullie nr. Van ecobubble ook bei schrijven zodra vergelijking exact zijn van hun probleem bvb WW71TA049TE of WW80J6603EW

  52. Onze Samsung WW 80m760 nog liet de kleding na verloop van tijd steeds meer regelen en is nu na 2,5 jaar op.

  53. Mijn Samsung heeft nu 9 jaar prima zonder problemen gedraaid. Helaas begaf hij het vandaag tijdens het centrifugeren

  54. Ik heb nu een paar weken een Samsung. De was komt er prima schoon uit, maar daarmee is ook alles gezegd. De machine maakt veel lawaai en trilt, het lijkt alsof er onderdelen meetrillen. Dit is niet opgelost (leverancier is nog een keer teruggeweest). Machine staat stabiel en waterpas en is gekalibreerd, maar het maakt allemaal niet uit. De pomp is ook erg luidruchtig, ontzettend zwaar brommend geluid. Mijn vorige machines van andere merken (waarvan een zelfs een heel goedkoop merk) hadden deze problemen helemaal niet, dus ik weet uit ervaring dat het veel beter kan. Ik wil gebruik maken van de bedenktijd van 30 dagen en de machine terugsturen. Wat een onding, voor mij geen Samsung meer.

  55. Mijn wasmachine Samsung met nummer oscd5esj700149.e is net 3 jaar geworden maar wilt niet op zijn plaats blijven staan als het zwiert ik heb 5jaar garantie gepakt ik ben maar alleen en doe een keer in de week een wasje trommel nog niet half vol kortom vind het bazaar nooit nog Samsung merk

  56. Koop nooit iets van Samsung de klantenservice is een schande!

    ????????????WAARSCHUWING / WARNING! ????????????

    Koop nooit een #wasmachine van Samsung Samsung maakt ontzettend slechte #wasmachines, heeft een ontzettend slechte #klantenservice en werkt samen met een derde partij Servilux die alleen de diagnose stelt, maar als je vervolgens meer uitleg wil dan trekken zij hun handen er vanaf en verwijzen ze je door naar Samsung.

    Wij hebben 6 jaar geleden een Ecobubble wasmachine gekocht van €1100,- bij Bemmel en Kroon (die mij proberen te helpen om Samsung in beweging te krijgen) waar je 12kg mee kan wassen in één was beurt. Op deze machines zit 5 jaar #garantie en op de motor 10 jaar.

    Wij zijn een 2 persoons huishouden dus de machine is in deze 6 jaar veel minder gebruikt dan waar deze eigenlijk voor bedoeld is (grote families). Wij dachten echter deze machine aan te schaffen en dan minder vaak te #wassen zodat dit beter was voor het milieu door minder water en energie te verbruiken.

    Onze machine is 2 weken geleden stuk gegaan. Samsung heeft een monteur van SERVILUX langs gestuurd voor de #diagnose. De “monteur” is hier 5 minuten binnen geweest, heeft de een paar keer de en heeft alleen even aan de #wastrommel gevoeld en kon daarna al zijn “diagnose” al stellen zonder ook maar een schroefje los te maken. De wastrommel moest vervangen worden, de front tub moest vervangen worden, de back tub moest vervangen worden en het verwarmingselement moest vervangen worden. Hoe kan je dit in hemelsnaam concluderen binnen 5 minuten door even aan de trommel te voelen? Zeker het feit dat hij door aan de wastrommel te voelen de diagnose kon stellen dat ook het verwarmingselement vervangen moest worden is hoogst opmerkelijk. Dit moet een geweldige “monteur” van #Servilux zijn geweest, een van de grootste oplichters van #Servilux / Samsung die deze insteucties heeft meegekregen om op deze manier meer apparaten te verkopen.

    Nog even voor de duidelijkheid, we hebben het hier over een wasmachine van €1100,- die door een twee persoons huishouden minimaal is gebruikt.

    De kosten die we aan de monteur van #Servilux moesten betalen waren €105,- voor 5 minuten. De factuur bestond uit:

    Voorbereidingskosten: €32,40,- (wtf zijn voorbereidingskosten? Moet hij zich mentaal op zijn werk voorbereiden??)
    Voorrijkosten: €50,-
    BTW: €17,30

    Nu de #diagnose die de #monteur van #Servilux binnen 5 minuten tegen betaling van €105,- kon stellen en wat de reparatie zou gaan kosten.

    De onderdelen en de prijzen daarvan zet ik hieronder even op een rijtje en de offerte voeg ik toe aan deze post:

    Wederom voorbereidingskosten €32,40
    Voorrijkosten €100,-
    Werk €96,-
    Drum €128,27
    Front tub €66,33
    Back tub €151,11
    Heater €42,36

    Subtotaal: €618,47
    Tegemoetkoming Samsung: -€130,75
    Reparatiekosten €487,72
    Bedrag inclusief BTW €590,14

    Ik heb diverse keren contact gezocht met Samsung maar er was geen land mee te bezeilen. Het voorstel dat ze deden was een #tegoedbon van €130,75 om in hun #onlinewinkel een nieuwe Samsung #wasmachine aan te schaffen.

    Ik heb ook gevraagd aan degene van de #klantenservice of hij nu echt dacht dat ik ook maar iets van SAMSUNG in huis zou halen als dit de #service is die ze klanten geven.

    Wees dus gewaarschuwd en koop nooit een #wasmachine van Samsung. Samsung is een producent die in vergelijking met bijvoorbeeld Miele pas kort #wasmachines produceert. Het kan natuurlijk een keer misgaan, maar YouTube staat vol met het zelfde defect dat onze Samsung wasmachine heeft, dit is een #productiefout in de wasmachines van Samsung en zij zouden productiefouten kosteloos moeten repareren:

    https://youtube.com/shorts/UhQVA478e5U?feature=share

    Dit probleem doet zich niet alleen bij de machine van 12kg voor, maar ook bij andere machines van Samsung

    Ik laat het hier niet bij zitten en schakel mijn rechtsbijstandverzekering in om de zaak over te dragen. Handige informatie voor mensen die ook na de aankoop van een apparaat niet juist worden behandeld door het bedrijf:
    https://www.technieknederland.nl/cms/streambin.aspx?documentid=55615

    Deel deze post zodat andere mensen die van plan waren om een Samsung wasmachine aan te schaffen te waarschuwen. Het is beter om een machine van een merk te kopen dat gespecialiseerd is in wasmachines of een wasmachine van een budgetmerk want als die stuk gaat dan is de schade minder groot en de kans groter dat je beter wordt geholpen dan bij Samsung.

    Hier berichten nog meer gedupeerden:

    https://eu.community.samsung.com/t5/huishoudelijke-apparatuur/samsung-wasmachine-wf70f5e0q4w-en-blijft-hangen-bij-tijdstip/td-p/1163668/page/2

    https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1761821/0 — bij Samsung Electronics Benelux B.V.

  57. Onze Samsung EcoTrouble wasmachine stopte definitief na 2 jaar en 4 maanden. Buiten de garantie dus. Er is 4 maal een monteur geweest. Na 2 nieuwe printplaten en en nieuwe motor is de machine nog steeds kapot. Je hoeft geen enkele service te verwachten vanuit Samsung. Dit onding gaat rechtstreeks naar de schroothoop. Wij ijden voortaan alle Samsung rotzooi als de pest.

  58. Ik lees allemaal negatieve berichten over Samsung. Ik wilde er eigenlijk één kopen omdat er op de site van Cool Blue alleen maar positieve berichten staan. Zijn er op deze site ook nog positieve berichten?

  59. Ik heb zelf ook een ecobuble.
    Deze is na 8 jaar met het zelfde probleem als hierboven ermee opgehouden. Trommel gaat draaien maar lukt niet

    Op internet erachter gekomen dat de soldering van de aansturingsprintplaat niet goed is.

    Aangezien mijn werk gerelateerd is een printplaten (ik ontwerp ze zelf, soldeer ze en repareer ze) ben ik de “uitdaging” aangegaan.

    Ik heb alle oude soldeerting verwijderd bij de pinnen en opnieuw gesoldeerd. Vervolgens alle overige soldeerpunten opnieuw aangestipt met nieuwe soldeertin erbij en voila. De wasmachine werkt weer.

    Samsung gebruikt slechte soldeertin waardoor dit gebeurt. Dat is best schandalig!

    Daarnaast ben ik er achter gekomen, mits mijn stroommeter goed werkt, dat mijn Samsung ecobuble 50 euro per jaar kost (met 40c/kWh) aan energie in uitstand!

    Kortom: samsung kwaliteit is erg laag. Wasmachine reperateurs zeggen dit ook.

    Koop ze niet

Laat een reactie achter

Wasmachine Pagina
Logo
Vergelijk items
  • Totaal (0)
Vergelijken
0
Shopping cart